היתרונות הרבים של קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

פרסום הוא חלק אינטגרלי בקיום של כל שירות או בית עסק. אנחנו נחשפים באופן יומיומי למגוון פרסומות אשר משפיעות רבות על הרגלי הצריכה שלנו.

מעוניינים בפרסום בפייסבוק? התקשרו אלינו

בשל כך, כאשר אנו מעוניינים בהגעה ללקוחות פוטנציאליים עבור העסק שלנו, עלינו לפתוח בקמפיין שיווקי. כיום, כאשר עולם הרשתות החברתיות נעשה מגוון ובעל תפוצה רחבה, סוג הפרסום היעיל ביותר עבורנו יהיה קמפיין רימרקטינג בפייסבוק.


מהו קמפיין רימרקטינג בפייסבוק?

מהם היתרונות השונים שמציע קמפיין מסוג זה למול פרסומות מסוגים אחרים? כיצד יוצרים קמפיין כזה?

רימרקטינג בפייסבוק – במה מדובר?

לרובנו יש חשבונות במגוון רשתות חברתיות, לכן ודאי נתקלנו בפרסומות לשירותים ומוצרים רבים תוך כדי הגלילה בפיד או בטיימליין. לעתים קרובות מוצעות לנו פרסומות לאתרים בהם ביקרנו בעבר, או לגבי שירותים שחשבנו בעבר לצרוך. אלו למעשה פרסומות רימרקטינג – שיוך והצגת פרסומות לקהל היעד הרלוונטי, כזה שביקר באתר שלנו בעבר.
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק מתמקד בלקוחות פוטנציאליים שביקרו באתר האינטרנט שלנו בעבר ויצאו ממנו לפני שביצעו רכישה או יצירת קשר. את הפרסומת אותה יצרנו, פייסבוק תציג לאותם לקוחות פוטנציאליים במטרה שאלו ישנו דעתם ויחזרו לבקר באתר שלנו.

היתרונות של קמפיין רימרקטינג בפייסבוק למול אפשרויות פרסום אחרות

קמפיינים מסוג זה הולכים ונעשים פופולריים ביותר בשנים האחרונות, זאת בשל מספר סיבות מרכזיות:
• פלטפורמה פופולרית עם קהל משתמשים מגוון – הזירה הצרכנית בשנים האחרונות עברה לאינטרנט, ובפרט לרשתות החברתיות. אם בעבר על מנת להגיע לקהל הלקוחות הרב ביותר נאלצנו לשכור שטח ברחובות המרכזיים כדי שהעוברים והשבים יראו את חזית החנות שלנו, כיום ״הרחוב המסחרי הראשי״ הוא הפייסבוק. באמצעות שימוש בפלטפורמות חברתיות פופולריות ניתן להגיע לקהל לקוחות נרחב באמצעים וירטואליים פשוטים.

פילוח האוכלוסייה שמרכיבה את משתמשי פייסבוק מגלה כי אנשים מכל הגילאים והרקעים משתמשים ברשת החברתית, ובשל כך אנו יכולים לגשת לקהל לקוחות מגוון ועשיר.

• מיקוד וספציפיות – כאמור לעיל, הרעיון המרכזי שעומד מאחורי שיטת הרימקרטינג הוא ה״טירגוט״ (מלשון Target – מיקוד) של קהל הלקוחות הפוטנציאלי אשר הגיוני ביותר שיבחר בשירות או בבית העסק שלנו. באמצעות האלגוריתמים המתוחכמים של פייסבוק, נוכל ליצור פרסומת ממוקדת ורלוונטית ביותר עבור קהל היעד שלנו. זאת בניגוד לפרסומות במדיומים אחרים, כגון טלוויזיה, רדיו, עיתון ועוד, שפרסום בהם מגיע גם לקהל שאיננו רלוונטי לשירות או המוצר אותו אנו מציעים. התוצאה של הבדל מהותי זה הוא אופי הפרסומת – אם בפלטפורמות אחרות נאלצנו ליצור פרסומות כמה שיותר אוניברסליות, בפייסבוק נוכל להיות ספציפיים.

• קישור ישיר לאתר האינטרנט – יתרון נוסף של פרסומות בפייסבוק על פני שיטות קלאסיות של פרסום הוא הקשר ההדוק שבין הרשת החברתית לבין אתר האינטרנט שלנו. כיום, לכל בית עסק וספק שירותים ישנו אתר אינטרנט. פרסומת ברשת חברתית כמו פייסבוק תכיל קישור ישיר לאתר האינטרנט או לעמוד העסק, וזאת בניגוד לפרסומות בטלוויזיה, ברדיו וכו׳. החשיבות של המיידיות של פרסומות מסוג זה הינה מכרעת בעידן שלנו, בו הקשב שלנו נעשה קצר, ופעולות מרובות או מסובכות יכולות להניא אותנו מביצוען.
• שימוש הולך ופוחת באמצעי התקשורת הקלאסיים – במקביל לעלייה במספר המשתמשים ברשתות החברתיות השונות (לרבות פייסבוק), ישנה ירידה ניכרת בצריכת המדיה בערוצים שהיו מקובלים עד לפני זמן לא רב. הטלוויזיה המסחרית, הרדיו והעיתון נזנחו לטובת פלטפורמות של צפייה ישירה וחדשות ותקשורת באמצעות הרשתות החברתיות. בשל כך, בעבר, הפרסום היעיל ביותר היה בטלוויזיה בפריים טיים, וכיום רימרקטינג בפייסבוק יכול להגיע לקהל יעד אפילו נרחב ומגוון יותר.
כיצד מבצעים קמפיין רימרקטינג בפייסבוק?

את השימוש באלגוריתמים המתוחכמים של הפייסבוק יש ללמוד, ועל מנת לבצע קמפיין מסוג רימרקטינג ברשת חברתית זו צריך לצבור ניסיון ומקצועיות רבה.

בניית קמפיין מסוג זה מתאפיינת בכמה אלמנטים מרכזיים:

היכרות עם קהל היעד – מכיוון שקמפיין רימרקטינג פועל באמצעות ״טירגוט״ אוכלוסייה ספציפית של גולשים שביקרו באתר האינטרנט שלנו בעבר, הם חולקים תחומי עניין משותפים שעוסקים בשירות או במוצר אותו אנו רוצים לפרסם. בשל כך, עלינו ללמוד באופן מקצועי מה המאפיינים של אותה קבוצת לקוחות פוטנציאליים, ובאמצעות כך להבין מה הם ירצו לראות בפרסומת שתופיע בפיד של הפייסבוק שלהם. את ההיכרות עם האוכלוסייה ניתן לבצע באמצעות בעלי מקצוע המומחים בניתוח מידע שמספק האלגוריתם של פייסבוק.

יצירת הפרסומת הנכונה – יצירה של פרסומת הינה מיומנות מורכבת שדורשת ידע וניסיון. בנייה של הפרסומת הנכונה תלויה בכמה משתנים: מה האורך של פרסומת שגרתית בפייסבוק, האם אנחנו מתכננים לפרסם אותה בפיד או בסטורי, מה קהל היעד שלנו ומה הוא ירצה לראות באותה הפרסומת, פרטים טכניים כגון איכות הוידאו ואודיו המינימלית לפרסום בפייסבוק ועוד. מתוך כך עלינו ליצור את הפרסומת שלנו תוך התייעצות עם גורמי מקצוע.

פרסום כתבת יח״צ – אפשרות נוספת של פרסום במסגרת קמפיין רימרקטינג בפייסבוק היא שימוש בכתבת יח״צ והפצתה. בימינו, כתבות יחסי ציבור מוערכות מאוד בקרב האוכלוסייה והן יכולות לספק מידע רב על העסק באמצעים שיווקיים. כתבת יח״צ מחמיאה יכולה לתת למוצר או השירות שאנחנו משווקים את חותמת האיכות החיצונית הנדרשת. מכיוון שקהל היעד של קמפיין מסוג זה הוא לקוחות מתלבטים, כתבת יח״צ יכולה לשנות את דעתם לחיוב בקלות.

נועה כהן היא מומחית לתחום הדיגיטל בעלת ניסיון של מעל לעשור. נועה התמקצעה בתחום הכתבות השיווקיות מתוך אמונה שזהו הפתרון הפרסומי היעיל והאיכותי ביותר עבור בתי עסק. היא מציעה שירותי ייעוץ בתחום הדיגיטל של בית העסק וגם הנחייה לבניית קמפיין רימרקטינג בפייסבוק. נועה מאמינה במקצועיות ואמינות תוך קשב לצרכי ותכניות הלקוח ובית העסק.

לפרטים נוספים אודות נועה כהן, לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *