פרסום כתבות עם קישורים לקידום אתרים – כך תעשו זאת נכון

פרסום כתבות עם קישורים לקידום אתרים – כך תעשו זאת נכון

שתיים מהפעולות המרכזיות והחשובות ביותר במסגרת מערך קידום אתרים אורגני הן פרסום מאמרים ובניית פרופיל קישורים מהמאמרים האלו אל האתר המקודם. בעוד מדובר בפעולות לכאורה פשוטות ואפילו טריוויאליות, בפועל זה ממש לא המצב. קיימות דרכים נכונות ולא נכונות לעשות זאת, וההבדל מבחינת קידום האתר עשוי להיות עצום. שיווק דיגיטלי לעסקים הוא אבן היסוד לכל עסק. שיווק דיגיטלי בפייסבוק ואינסטגרם וכמובן פרסום ממומן בגוגל.

מהי הדרך הנכונה לקדם אתר, ספציפית בהקשר של פרסום כתבות ובניית קישורים לאתרים אחרים? מה עלולות להיות ההשלכות של ביצוע מקצועי ונכון של פעולות אלו, לעומת ההשלכות במקרה של ביצוע לא נכון?

מהי הדרך המקצועית והנכונה לפרסום מאמרים ובניית קישורים חיצוניים לאתר

כאשר אנחנו פונים לפרסום כתבות עבור קידומו האורגני של אתר זה או אחר, חשוב להקפיד על כמה נקודות עיקריות –
נקודה ראשונה נוגעת לתוכן המאמרים עצמם. על תוכן זה להיות תוכן “איכותי”, אם לנקוט בשפה השגורה בעולם קידום האתרים. תוכן איכותי הוא תוכן אשר אינו מכיל שגיאות כתיב או תחביר, אינו כולל “מריחה” של משפטים על מנת לנפח את ההיקף הכולל של המלל ובאמת מכיל אינפורמציה אמיתית ורלבנטית לנושא בו עוסק האתר. כמו כן, חשוב מאוד שתוכן זה לא יהיה מועתק או משוכתב בצורה חובבנית או גסה מדי, מפני שהאלגוריתם של גוגל מזהה בנקל תכנים מועתקים ומיד מעניש על כך בחומרה.

נקודה שנייה נוגעת לתדירות פרסום הכתבות – יש לפרסם מאמרים חדשים באתר עצמו ו/או באתרים חיצוניים עם קישורים לאתר המקודם מדי חודש בחודשו, ולא רק אחת לתקופה ארוכה. כך אנחנו מאותתים לגוגל כי מדובר באתר פעיל ודינמי אשר אינו שוקט על השמרים, ונשאר רלבנטי ואטרקטיבי מבחינת גולשים המתעניינים בתחום בו הוא עוסק.
נקודה שלישית וחשובה ביותר היא המקומות בהם מפרסמים את התוכן, בפרט כאשר מדובר באתרים חיצוניים (גם כאשר מדובר בתוכן המפורסם באתר עצמו יש לעשות זאת כמו שצריך, עם הוספת קישורים פנימיים בהתאם להיררכיית הדפים באתר וכו’). בגדול, עדיף שלא לפרסם כמה שיותר תכנים באתרים אחרים ולהתחשב רק בכמות, אלא לשים דגש על איכות האתרים בהם מפרסמים. כאשר מדובר באתרים גדולים עם תעבורת גלישה גדולה לאורך זמן (אשר גם יהיו “מוערכים” יותר על ידי גוגל), פרסום מאמרים בהם יהיה אפקטיבי יותר מבחינת קידום מאשר פרסום בכמויות גדולות יותר באתרים קטנים ופחות מצליחים.

הדרכים הלא נכונות לעשות זאת וההשלכות האפשריות

לאחר שהבנו מעט טוב יותר מהן הנקודות החשובות בנוגע לפרסום מאמרים בתשלום באתרים אחרים והוצאת קישורים לקידום אתרים, ניתן להבין טוב יותר גם את הצד השני – מהן הדרכים הלא נכונות. מהן הפעולות שמומלץ שלא לעשות.
כאמור, העלאה של תכנים באיכות ירודה (המכונים פעמים רבות “תכני זבל”…) – תכנים אשר כתובים בצורה גרועה ועם בעיות בתחביר ובהגייה, תכנים מועתקים או לא רלבנטיים וכו’ – היא פעולה ממנה מומלץ ביותר להימנע. כמו כן מומלץ להימנע גם מהעלאה של כמויות גדולות במיוחד (גדולות בצורה מחשידה…) של תכנים לאינספור אתרים קטנים, קיקיוניים ולא אותנטיים.
אל תעלו גם תכנים מרובי מלל אשר אינם ממש רלבנטיים לתחום בו מתמחה האתר המקודם, עם כמה קישורים תלושים של מילות מפתח שאתם מעוניינים לקדם. גוגל מזהה ניסיונות שכאלו בקלות, וההשלכות עשויות להיות חמורות.
ההשלכות של פעולות שכאלו, פעולות המעידות על קידום לא נכון ומקצועי, לא יהיו רק היעדר קידום אמיתי ויציב של האתר. הן עשויות בקלות לגרום לאתר לרדת למקומות רחוקים ונשכחים בתוצאות החיפוש הרלבנטיות, מקומות אליהם אף גולש אינו מגיע. כך תעשו יותר נזק לאתר מאשר אם לא הייתם מנסים לקדם אותו בכלל. חבל…

שנדבר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

יש לכם עוד שאלות? אנחנו כאן