שיווק דיגיטלי לעסקים

שיווק דיגיטלי לעסקים

עולם השיווק חווה בשנים האחרונות התפתחות מואצת שבאה לידי ביטוי בכל תחומיו. לצד ההתקדמות הטכנולוגית המואצת בעולם הגלובלי שלנו, כמו גם השינויים החברתיים התכופים בו – שיווק דיגיטלי לעסקים צובר תאוצה ותופס מקום חשוב בקיומו של כל עסק או שירות. שיווק דיגיטלי יעיל ואיכותי יכול להועיל לשגשוג של העסק שלנו באופן חסר תקדים – בשל כך התחום הולך ונעשה כה פופולרי.
במידה ואנחנו רוצים לפנות לכיוון השיווק הדיגיטלי שלנו במטרה להועיל להצלחה של העסק שלנו, ישנן כמה שאלות להן נרצה למצוא תשובה לפני שנעשה זאת – מהו שיווק דיגיטלי וממה הוא נובע? אילו עסקים יכולים להרוויח ממנו? כיצד נעשה זאת?

מהו שיווק דיגיטלי לעסקים?

כאמור לעיל, השיווק הדיגיטלי הוא ענף בתחום השיווק אשר צובר תאוצה בשנים האחרונות. אם כך, מהו בעצם השיווק הדיגיטלי?
ענף השיווק הדיגיטלי מייצג את מגוון אפשרויות הפרסום במרחב הדיגיטלי – אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, מכשירים ניידים ואפשרויות רבות אחרות. לכל תת – תחום בענף הדיגיטלי ישנם מספר קווים מנחים שמשפיעים
על אופי הפרסומת:
• הפלטפורמה בה נרצה לפרסם: רשתות חברתיות שונות מציגות פרסומות בסגנונות שונים. לדוגמה – אם באינסטגרם נוכל לפרסם באמצעות תמונה נייחת וטקסט נלווה לה, בטיקטוק נפרסם סרטון קצר באורך ספציפי ופורמט וידאו מסויים. עלינו לחשוב מה התוכן שמשתמשי אותה רשת חברתית רגילים לראות, ולהתאים את הפרסומת שלנו אליו (לחשוב כיצד נוכל אנחנו להתבלט מעבר לשלל הפרסומות השונות).


ממה נובע תחום השיווק הדיגיטלי

בשנים האחרונות יותר ויותר תחומים של חיינו עוברים לעולם הדיגיטלי. החל מפגישות עבודה, דרך גישה למדיה ובידור ועד צריכת מידע בקנה מידה נרחב – כולם נמצאים באתרי האינטרנט והאפליקציות השונות. לרובנו יש חשבונות ברשתות חברתיות מגוונות, ולמרבית העסקים גם כן ישנה נוכחות אינטרנטית. בשל כך, רבים מאיתנו נתקלים מדי יום בפרסומות ברשתות החברתיות ובאינטרנט.
בעקבות שינוי מהותי זה בסגנון החיים של מרבית האנשים, גם עולם השיווק הולך ונעשה נוכח דווקא במרחב האינטרנטי, תוך זניחתן של פלטפורמות השיווק הישנות יותר. לדוגמה – תוך שקריאת עיתונים פיזיים הולכת ונעשית נדירה יותר, צריכת החדשות והתוכן העיתונאי שלנו מתבצעת דרך הדיגיטל. בשל כך, פרסומת באגפי הדיגיטל של העיתונות המרכזית נעשית יעילה יותר מזו שעל גבי הדף המודפס.
בנוסף, לשיווק הדיגיטלי יתרונות משמעותיים בתחומי ההגעה לקהלי היעד המסויימים אותם אנו מחפשים. אלגוריתמים מתוחכמים שמציעות הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש השונים עוזרים לנו למצוא את האנשים הכי מתאימים לצריכת המוצר או השירות אותו אנו מספקים, וכך נוכל לפרסם את העסק שלנו ישירות אליהם. מערכת זו חוסכת מאיתנו תפוצה לקהלי יעד לא רלוונטיים ומאפשרת הגעה מדויקת ובטוחה יותר ללקוחות פוטנציאליים.
אילו עסקים ירוויחו משיווק דיגיטלי?
כיום, מרבית בתי העסק זקוקים לנוכחות דיגיטלית על מנת להיכנס לתודעה של הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. שיווק באמצעות הדיגיטלי, בנוסף להיותו כלי ליעיל לפרסום, מהווה חותמת איכות שהלקוח הפוטנציאלי יחפש על מנת להיות בטוח באמינות בית העסק. כולנו מכירים את הפעולה הנפוצה של חיפוש בית העסק ברשת החברתית או במנועי החיפוש כדי לוודא את איכותו. בשל כך, רוב בתי העסק השונים יכולים להרוויח משיווק דיגיטלי.
דוגמאות לשימושים יעילים של שיווק דיגיטלי בסוגי בתי עסק שונים:
• עסקים אשר פונים לקהל יעד צעיר יותר – שיווק באמצעות הטיקטוק או האינסטגרם הם היעילים ביותר עבור קהל היעד הצעיר יותר. בחירה בתכנים ש״מדברים״ בשפה של בני הנוער ושיווקם באמצעות הרשתות החברתיות הפופולריות בקרבם תכניס את בית העסק שלנו לתודעה הציבורית ויכולה להוות קמפיין פרסום מנוצלת במיוחד.

• עסקים שפונים לקהל הגמלאים – שיווק דיגיטלי לעסקים מסוג זה יהיו יעילים יותר במנועי החיפוש השונים או באמצעות אימיילים והודעות לטלפון.


כיצד נבצע שיווק דיגיטלי?


השיווק הדיגיטלי הינו תחום שדורש מומחיות והיכרות מעמיקה עם הרשתות החברתיות, מנועי החיפוש ואתרי האינטרנט השונים והאלגוריתמים שלהם. בשל כך יש ליצור קשר עם בעלי מקצוע מנוסים המעורים בפרטים השונים בתחומים אלו.
בנוסף, בניית פרסומת אפקטיבית גם היא דורשת ידע וניסיון, ועל מנת לעשות זאת בצורה האידאלית, עלינו לפנות לאנשי המקצוע.
נועה כהן הינה מומחית לתחום הדיגיטל מעל לעשור, בעלת ניסיון עשיר בתחום שיווק דיגיטלי לעסקים. נועה מתמחה בהתאמה קפדנית ומדוקדקת של אסטרטגיית השיווק הנכונה ביותר עבור הלקוח ובית העסק שלו / שלה. ניתן לקרוא על השירותים השונים אותם נועה מציעה לקהל לקוחותיה באתר האינטרנט הנגיש. לפרטים נוספים אודות נועה כהן.

שנדבר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

יש לכם עוד שאלות? אנחנו כאן