קישורים לקידום אתרים – מדוע זה כל כך חשוב?

קישורים לקידום אתרים – מדוע זה כל כך חשוב?

כאשר אנחנו מנסים לקדם אתר בגוגל בצורה יציבה וארוכת טווח נדרש לפעול בכמה מישורים במקביל ולבצע כמה פעולות שונות על בסיס שוטף מדי חודש. אחת הפעולות החשובות ביותר בהקשר זה היא בניית פרופיל קישורים, הן קישורים חיצוניים והן קישורים פנימיים. קישורים לאתרים חיצוניים צריכים להוות חלק מרכזי ועיקרי בכל מערך קידום אפקטיבי

מדוע קישורים לאתרים הם חשובים כל כך עבור קידום יציב ומוצלח לאורך זמן? כיצד מומלץ לעשות זאת ומה חשוב לקחת בחשבון בדרך?

אינדיקציה לרמת האיכות של האתר שלכם – קישורים לאתרים אחרים

כאשר אנחנו מנסים להבין מדוע הוספת קישורים לאתרים אחרים על בסיס חודשי לפרופיל הקישורים החיצוניים של האתר שלנו היא חשובה כל כך לקידום יעיל ויציב של האתר, כדאי לנסות ולחשוב על הנושא מנקודת המבט של גוגל, וספציפית של אלגוריתם החיפוש שמדרג אתרים בעמודי תוצאות החיפוש הרלבנטיים. האלגוריתם של גוגל סורק מיליוני אתרים שונים מדי יום, ואינספור אתרים המתחרים כולם באותן הקטגוריות, באותם תחומים. השאיפה של גוגל היא לדרג את האתרים הללו לפי מידת הרלבנטיות לנושא בו הם עוסקים, ומידת הערך המוסף שהם מעניקים לגולשים המגיעים אליהם. קיימות מספר דרכים שונות על מנת להבין עד כמה אתר הוא באמת “רציני”, איכותי ומציע ערך משמעותי לגולש – כמה תוכן רלבנטי נמצא בו ובאיזה קצב תוכן זה מתחדש וגדל, עד כמה נוחה הגלישה באתר עצמו, כיצד מגיבים גולשים שכבר ביקרו באתר וכמה זמן הם נשארו בו בממוצע וכו’.

אלמנט נוסף ומשמעותי ביותר הוא כמות ההפניות מאתרים אחרים ברשת אל אתר זה. חשבו על כך – אם אכן מדובר באתר איכותי ובעל ערך אמיתי לגולשים, הוא יזכה ליותר ויותר תשומת לב ולכן גם יכתבו עליו במקומות אחרים ויציעו קישורים אליו. ככל שמערך הקישורים בינו לבין אתרים אחרים הוא גדול ומסועף יותר, כך גדל הסיכוי כי אכן מדובר באתר “לגיטימי” ואיכותי המציע ערך אמיתי לגולשים. אחרת, הוא לא היה זוכה להמלצות והפניות מאתרים אחרים.

לכן חשוב כל כך כי לאתר המקודם יהיה פרופיל קישורים חיצוניים גדול, עשיר ומתוחזק באופן שוטף. זה מעיד על כך שהאתר דינמי ופעיל, וכי הוא מייצר עוד ועוד ערך אמיתי עבור הגולשים.

כיצד מומלץ לבנות ולתחזק פרופיל קישורים לקידום אתרים?

לאחר כל הנאמר לעיל, חשוב להדגיש כי האלגוריתם של גוגל הוא לא משהו פשוט או טיפש שניתן “לעבוד עליו” בקלות. מדובר באחד האלגוריתמים המתוחכמים והמוצלחים ביותר בהיסטוריה, אשר גם הולך ומשתכלל באופן תמידי. מבחינת בניית פרופיל קישורים, המשמעות היא כי לא ניתן פשוט להעלות כמויות גדולות של תוכן גרוע וירוד לכל אתר שקיים ברשת, ולהוציא ממנו קישורים רבים לאתר שלנו. זה מאוד לא מומלץ, מפני שגוגל יודע לזהות זאת בקלות ובאופן מידי, ולא רק שהוא לא יקדם את האתר שלנו, אלא סביר שהוא גם יעניש ויוריד אותו בדירוג.

כלומר, את פרופיל הקישורים לאתרים חיצוניים חשוב לבנות בצורה מקצועית ונכונה: בתור התחלה, התוכן שאנחנו מעלים חייב להיות תוכן אמיתי ולגיטימי. תוכן שבאמת עוסק בנושא הרלבנטי, כתוב בצורה טובה ורהוטה ואכן מעניק ערך מוסף מסוים לקוראים ולגולשים.

מעבר לכך, את התוכן יש להעלות באתרים מסוימים, ולא בכל אתר. ככל שמדובר באתרים גדולים ו”נחשבים” יותר, אתרים עם הרבה טראפיק וכאלו המוכרים לאורך זמן על ידי גוגל ומקודמים בעצמם בצורה טובה, כך הערך של הקישורים היוצאים מהם אל האתר שלנו יהיה גבוה יותר מבחינת קידומו בגוגל.

קישורים וקידום אתרי אינטרנט הם חלק אינטגרלי בתחום של שיווק דיגיטלי לעסקים. שיווק דיגיטלי לעסק הוא חשוב מאד לכל עסק. עסק אונליין ועסק מקומי.

למידע נוסף אודות פרסום כתבות כנסו לכאן >>

שנדבר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

יש לכם עוד שאלות? אנחנו כאן